Leverans- och betalningsvillkor för Euro-East’s onlinebutik från och med 2.9.2024 

Euro-East Oy 1034816-6 säljer produkter till privatpersoner och företag över hela fastlandsfinland. Vi levererar inte beställningar från nätbutiken till postnummer på Åland. Vi förbehåller oss rätten till ändringar av leveransvillkor och priser. Produkternas priser inkluderar mervärdesskatt. Kontaktinformation för onlinebutiken E-post: asiakaspalvelu@euro-east.fi Telefon: +358 20 792 0290 Adress: Ahokylänkatu 7, 20780 Kaarina.

Beställning  

Beställningar kan göras i Euro-East’s onlinebutik utan registrering eller genom att registrera sig som EuroEast-kund. Beställning och betalning sker i en säker SSL-anslutning hos banken eller betalningsleverantören för att säkerställa maximal säkerhet för kunder som handlar i Euro-East’s onlinebutik. För säkerheten för betalningsinformation kan onlinebutikens kundtjänst inte ta emot eller behandla betalningsinformation via telefon eller e-post, så beställningar måste göras personligen på webbplatsen www.euro-east.fi/kauppa. Onlinebutiken använder cookies. En bekräftelse skickas till den angivna e-postadressen för lyckade beställningar.  

Priser  

De aktuella priserna för produkterna anges på webbplatsen. Priserna inkluderar moms. Kostnaden för det valda leveranssättet läggs till det totala beloppet vid slutet av beställningen. Euro-East Oy förbehåller sig rätten att ändra priser. Euro-East har rätt att annullera en kunds beställning om prisinformation eller tillgänglighet på webbplatsen är felaktig på grund av tekniska eller andra problem.  

 

Betalning  

Du kan betala direkt från onlinebanken, med kreditkort eller via faktura/delbetalning. Betalningen görs i en säker anslutning. Viva Payment Services S.A., finsk filial (3125989-1) fungerar som betalningsleverantör. Via Viva Payment Services kan du betala med kort, genom faktura och via Trustly med hjälp av en mobilbank. Vid klagomål, kontakta först produktleverantören. Viva Payments A.S., finsk filial, organisationsnummer: 3125989-1 Käenkuja 3 A, 5:e våningen, 00500 Helsingfors, Telefon: +358942457454, www.vivawallet.com Betalningsmetoder Genom Viva wallet-tjänsten kan du betala via onlinebank, en e-plånbok, kredit-/betalkort. Följande betalningsmetoder är tillgängliga: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard och Debit MasterCard-kort 

Leverans  

Beställningar skickas på vardagar. Leveranstiden för produkter som finns i lager är vanligtvis 2-4 arbetsdagar. Leveranskostnaden beror på det valda leveranssättet, extra tjänster, ordervikt och storlek. Du kommer att se leveranskostnaden när du placerar beställningen i onlinebutikens kassafunktion innan den slutliga godkännandet. 

Posti Postipaketti / Post Nord-paket

Beställningen levereras till närmaste Posti-utlämningsställe. Utlämningsställena finns i affärer, marknader och kiosker. Utlämningsstället väljs baserat på mottagarens leveransadress i webbutiken. Du kan också välja önskat utlämningsställe separat i webbutikens kassan från leveransalternativen. Om utlämningsstället är upptaget kan beställningen levereras till ett annat närliggande utlämningsställe. Euro-East skickar en spårningskod till mottagarens angivna e-post när beställningen skickas iväg. Paketets framsteg kan spåras genom Postis försändelseövervakningstjänst. Posti skickar ett ankomstmeddelande antingen via sms eller e-post. Beställningen kan hämtas med ankomstmeddelandet eller spårningsnumret. Personen som hämtar paketet måste alltid bevisa sin identitet vid upphämtning. En annan person kan hämta paketet med sändningsnumret och sitt eget identitetskort. Leverans sker på vardagar fram till kl. 19. Beställningar förvaras högst 7 dagar.

Att inte hämta ut paketet Observera att att inte hämta ut paketet från Posti inte betraktas som kundretur. Om paketet lämnas kvar och Posti returnerar det till oss debiterar vi en återvändningsavgift på 15 €.

Hämtning från Euro-East lager Beställningen kan hämtas från Euro-East lager. Euro-East skickar en avisering via e-post eller sms när beställningen är redo att hämtas. Hämtbeställningar behandlas inom 24 timmar efter beställningen. Identifiering måste uppvisas vid hämtning av en förbetald beställning. Ta med ett officiellt pass, körkort eller identitetskort. Beställningen kan hämtas under butikens öppettider (vardagar kl. 8.30–16.00). Beställningen måste hämtas inom 7 dagar från aviseringen. En annan person kan hämta hämtbeställningen med godkännande och ett officiellt pass, körkort eller identitetskort.

Leveranskostnader

  • Hämtning från Euro-East: 0 €
  • Posti/PostNord SmartPost: 6,98 € Posti (över 30kg 13,96€)
  • Posti/PostNord Utlämningsställe: 6,98 € (över 30kg 13,96€)
  • Posti/PostNord Hemleverans: 13,05 € (över 30kg 26,10€)

Fri leverans

Fri leverans gäller för beställningar över 50 € i värde som kan levereras till ett paketautomat eller utlämningsställe baserat på storlek och vikt. Fri leverans gäller inte för hemleverans.

Avbokningsrätt, returer och klagomål

Vi behandlar beställningar så snart som möjligt efter orderbekräftelsen för att säkerställa snabb leverans. Därför kan ändringar i din order inte göras efter att du har bekräftat den. Som privatkund har du en ångerfrist på 14 dagar från den dag du mottog produkten. Enligt konsumentlagstiftningen gäller ångerrätten för säljbara och oanvända produkter. Enligt kapitel 6 i konsumentlagstiftningen gäller inte ångerrätten för livsmedel om deras leveransförpackning har öppnats. Om du vill returnera en produkt måste du meddela Euro-East via e-post inom 14 dagar från mottagandet av produkten. Kom ihåg att ange dina kontaktuppgifter och ordernummer när du meddelar om retur. Alla returnerade produktförpackningar (inklusive transportförpackningar) måste vara helt oöppnade. Som kund är du ansvarig för returfraktkostnader och för att produkten kommer fram till Euro-East oskadad. Så, packa produkten så att den inte skadas under transporten. Produkten måste skickas till Euro-East inom 14 dagar efter att avbokningsmeddelandet har gjorts. 

Produkter måste returneras till följande adress: Euro-East Oy Ahokylänkatu 7, 20780 Kaarina, Finland. 

Webbutiken har ett lagstadgat ansvar för fel på sålda produkter. Vid klagomål, kontakta vår kundtjänst på asiakaspalvelu@euro-east.fi. Konsumenter har rätt att hänvisa eventuella tvister till Konsumenttvistenämnden för lösning. 

Integritet euro-east.fi/webbutik strävar efter att skydda användar- och kundintegritet och åtar sig att följa metoderna som beskrivs i dataskyddsdeklarationen för att bevara och skydda information. Informationen används endast för att tillhandahålla tjänsten, säkerställa dess kvalitet och förbättra den. Genom att beställa ger kunden Euro-East Oy rätten att behandla beställningsrelaterad information för att tillhandahålla tjänsten. Den fullständiga integritetsdeklarationen finns här. 

Efter beställningsfeedbackundersökning En efter-beställningsfeedbackundersökning eller produktrecensionsinbjudan kan skickas till kunden efter beställningen. Undersökningen skickas till e-postadressen som användes för beställningen. Undersökningen används för att samla information för att förbättra produktutbudet och tjänsten. 

Övrigt Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Vi rekommenderar kunder att granska de aktuella leveransvillkoren innan de lägger en beställning.